L´amour och Montmartre.

Jag var i Paris förra Mars. Jag flög till Paris och övernättade i ett hotell. Jag gick i konst block heter Montmartre. Där är turistbutiker och gatakonstnärer. Konstnärer sålde era målningar. Jag både fem duker.

Champs-Elysees är en modell gata. Där ser du flera snygga människor. Där är också sevärdheter: L`Arc de triomphe och stor pariserhjul. 

Pigalle ser man många bar och olika människor som söker intressant upplevelser. Paris livet är dofta, konst, musik och mode. 

Tunnelbananätverk i Paris är Europes andra störst nätverk.   

 

Paris: L`amour och LaTour Eiffel. Två ord på fransk. Paris är konst och mode staden. I Montmartre ser jag flera gatakonstnärer som säljer sina produkter. Pigalle är en festplats. Pigalle ser jag livlig och turister som söker spännande nattlivet. Champs-Elysees är en modegata. Där ser jag många snygga kvinnor och männer. Sevärdheten heter L´Arc de Triumph ligger i Champs-Elysees gatan. Min hjärt hör till Paris. Tunnelbananätverk är långa och lätt att resa till någon plats, till exemple från Anvers till Pigalle